FORUM WILCZEGO STADA...

FORUM KRWIOŻERCZYCH WILKÓW..


#1 2009-09-10 22:39:51

PROGRESOR

Administrator

Punktów :   

GRACZ OFENSYWNY /DOBRY - GDY DOŚWIADCZONY ! /

GRACZ OFENSYWNY
Zdecydowana większość graczy preferuje właśnie ten styl gry. Gracze należący do czołówki i niezwykle aktywni, grają tylko agresywnie.

1. Zalety
- duży przychód z farm
- gra w roli agresora, co jest znacznie ciekawsze
- uczestniczenie w akcjach ataku, koordynacja
- generalnie rzecz biorąc off jest silniejszy od deffa, w pojedynku 2 dobrych graczy 1 na 1, offowiec ma zawsze większe szanse niż deffowiec. My posiadamy inicjatywę, zmylamy przeciwnika i zanim nas złapie, może ponieść bardzo znaczne straty w wyniku katasowań

2. Wady
- pilnowanie armii, czyli słanie fs-ów itp. Itd.
- wymaga jednak dużo większej aktywności w grze – czas
- uzależnienie od pomocy, w przypadku obrony
- kosztowna i żmudna odbudowa armii po stracie offa

3. Rozwój osad.

Na początku gry, praktycznie 1 osada (tzw. Starter), zawsze powinna być tymczasową offówką na farmienie. Z czasem jednak się to często zmienia. Jeśli blisko startera mamy dobrego cropa i zajmiemy go w calu postawienia tam stolicy – to można wybrać taką opcję, że starter staje się naszą właściwą offówką, a croop-stolica przechowalnią woja, ale powoli.

Gracz offowy ma 2 możliwości. Zrobić armię off na stolicy (15 cropie) bądź też stworzyć rasową offówkę w zwykłej osadzie, przyległej do cropa – stolicy.

Opcja A (off na stolicy):
Zalety:
- off stoi sobie na stolicy, sam się tam karmi i generalnie w zakresie karmienia, dużo do roboty nie ma
- off na stolicy – to bezpieczeństwo, stolicy nie da się przejąć (a dla niedoinformowanych, przejęcie osady, oznacza wyparowanie wojsk w niej wyszkolonych – czyli strata offa i osady)
- mamy jedną strategiczną osadę – stolica, resztę mogą nam jechać przejmować zatapiać i co tam jeszcze, a ze stolicą i tak będziemy w stanie prowadzić walkę i dalszą grę

Wady:
- Brak możliwości postawienia Dużych Koszar (DK) i Dużej Stajni (DS), jednym słowem, offa budujemy 2 razy wolniej
- Koszary, stajnia, warsztat – to wszystko zajmuje miejsce, jeśli będziemy chcieli postawić pola na 19 poziom, to będzie trzeba je wyburzyć, a na ten czas stanie produkcja armii... Dlatego większość graczy z offem na stolicy nie decyduje się na inwestycje w pola na 19 poziomie – za dużo pierdolologii.

Opcja B – „Offówka”
Zalety:
- możliwość postawienia DK i DS, czyli szybka budowa/odbudowa armii,
- możliwość łatwego postawienia pól na stolicy na 19 poziom
Wady:
- Trzeba dokarmiać wojsko, ciągle przesyłając zboże z cropa-stolicy na offówkę (później często zamiast słać handlarzy po prostu grabimy swoją stolice offem i przynosimy cropa do offowki), dlatego ważne jest by offowka stała kratka w kratkę ze stolicą – wtedy idzie to szybko
- Bardzo słabym punktem jest to, że mamy 2 osady strategiczne, a więc w przypadku ataku, trzeba bronić aż 2 osad. Jak przejmą offowkę – off wyparuje, jak skatasują pola w stolicy, będzie problem żeby nam nic nie zdechło...


Gdy już podejmiemy decyzję, który z wariantów wybieramy, będzie nam dużo łatwiej zaplanować w jaki sposób rozwijać swoje osady, co za tym idzie zaoszczędzić surowców na budowie niepotrzebnych budynków i ulepszeń bądź wynalazków.

DOCELOWA STRUKTURA OSAD

15 crop – stolica
- dwór bohatera na takim levelu na jakim potrzebny będzie do zgarnięcia oaz
- akademia – level w zależności od tego czy chcemy wynaleźć gadacza (wodza, konsula i herszta), jeśli nie planujemy w offówce pałacu, 15lvl pozwala na wynalezienie wszystkiego co nas interesuje i wtedy burzymy ten budynek, jeśli chcemy gadacza, wynajdujemy go na 20lvl i burzymy budynek
- zbrojownia – ulepszamy jednostki off na 20lvl, włącznie z taranami i katasami (a co!), następnie burzymy budenk
- Koszary, Stajnia, Warsztat – 20lvl – NIE BĘDZIEMY WYBURZAĆ TYM RAZEM ;-)
- główny budynek i miejsce zbiórki (20lvl wiadomo, katasy biją wtedy 2 cele)
- plac turniejowy 20 lvl
- kamieniarz 20lvl
- market 20 lvl, jednak można go też na jakiś czas wyburzyć
- reszta miejsc zostanie przeznaczona na spichlerze oraz magazyny, a i tak będziecie musieli coś chwilowo wyburzyć z wymienionych budynków powyżej, by zbudować pola na 18lvl (następnie znów zburzycie spichlerz ,magazyn postawiony w tamto miejsce i odbudujecie poprzednią strukturę)
- pałac – to zostawiłem na koniec. Jedni budują i grają z 3 gadaczami na croopie, dzięki czemu łatwo ich wysłać wraz z armią i szybko przejąć osadę, inni wyburzają bo przeniesieniu stolicy i budują w innej osadzie. Stolicy i tak się przejąć nie da – więc pałac jest w zasadzie zbędny, a miejsc na magazyny będzie zawsze mało img/smilies/wink

„Offówka”
- Tutaj na pewno koszary, duże koszary, stajnia, warsztat na 20lvl
- plac turniejowy
- dwór bohatera (co jak co, bohatera nie wyślecie z osady bez dworu – jest jeden wyjątek, o tym później*)
- duuuuużo spichlerzy! Pamiętajmy, że minus w późniejszej fazie gry będzie tutaj zabójczy, więc im więcej spichlerzy, tym większy komfort gry
- miejsce zbiórki – 20lvl
- i... pałac img/smilies/smile z 3 gadaczami.
- reszta budynków służących do ulepszeń czy wynalazków – jak wyżej, budujemy, ulepszamy i burzymy.
Co do stolicy w tej opcji, w zasadzie ograniczamy się do budowy tam magazynów i spichlerzy, ponieważ i tak nie będziemy tam nic produkować (w razie czego można pokusić się o wynalezienie jakiś jednostek i nawet ich ulepszenie, ale to wiadomo, jeśli ktoś planuje z jakiś względów jednak coś tam szkolić, osobno od szkolonego offa w offowce – jednak to są rzadkie przypadki). BARDZO WAZNE JEST wtedy rozbudowanie w stolicy marketu, a nawet (co niezbędne jest u rzymian) targu. Czasem nie ma możliwości grabienia swojej osady z cropa i wtedy handlarze są jedynym wyjściem słania nadwyżek zboża na głodującą offówkę.

* - dwór bohatera, jeśli wyburzymy go wcześniej we wszystkich swoich wioskach, można wyburzyć także w osadzie z offem, wtedy bohater i tak będzie uznawał ją za „swoją” (czyli będzie go można stamtąd słać na ataki wraz z wojskie), minusem rozwiązania jest to, że nie przeniesiemy bohatera na żadną inną osadę – będzie figurował tam jedynie jako posiłki. Na taki krok można zdecydować się już w ostatniej fazie gry, gdy nic nam nie zagraża (oazy są bezpiecznie) a potrzebujemy miejsca bądź w stolicy bądź w offówce na jakiś magazyn czy spichlerz

Reszta osad:

Wszystkie inne osady budujemy raczej tak samo – modelując je nieco, jeśli zajdą takie potrzeby oczywiście. Generalną zasadą jest to, żę :
- w akademii odkrywamy tylko defensywne jednostki
- budujemy tylko deffa, trzymając go do możliwości utrzymania osady (zwykle około 1500 jednostek zwykłej osady)
- ulepszamy tego deffa w kuźni na maksa
- robimy rynki i targi do przesyłania sury na stolicę/offówkę

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.super-gra-pokemon.pun.pl www.shahid-kapur.pun.pl www.avatarlegenda.pun.pl www.granaruto-pbf.pun.pl www.psychologowie-umcs.pun.pl